diumenge, 5 de juny del 2011

Cómo adaptar la red social para desarrollar habilidades del siglo XXI

Discipio, Tim. (2009). Cómo adapatar la red social para desarrollar habilidades del siglo XXI. En revista Eduteka. Recuperat 05 juny 2011 des de http://www.eduteka.org/modulos.php?catx=10&idSubX=306&ida=985&art=1


L’article a comentar ens parla de com adaptar les xarxes socials per poder desenvolupar les habilitats del segle XXI.


Es fa un estudi per veure quines són aquestes xarxes que utilitzen i com les fan servir. A partir d’aquí els docents creuen que combinar això amb pedagogies innovadores, poden ensenyar als alumnes les habilitats necessàries per poder arribar a tenir èxit.


També ens diuen que els alumnes coneixen tots aquest medis i que els fan servir però no d’una manera complerta, és a dir, no coneixen totes les seves utilitats que ens poden arribar a oferir. Per tant l’equip docent volen donar als alumnes nous coneixements i fer de guies per poder millorar el seu aprenentatge a través d’aquesta tècnica.


Alguns exemples que ens donen són els següents: utilitzar el correu electrònic per poder comunicar-se amb els companys de l’escola parlant de projectes o treballs.


A més, ens parla d’un projecte que tracta de la història del cinema dels Estats Units. Aquest volia millorar les habilitats sobre la informació, els medis i les TIC.
Un altre projecte desenvolupat per Bill Reilly, consisteia en la participació dels alumnes en fer noticies amb ePals, correu electrònic en línia i eines de vídeo conferència per poder parla de diferents temes.


He escollit aquest article perquè m’ha semblat molt interessant, ja que parla de diferents projectes utilitzant les noves tecnologies, crec que ens pot servir de gran ajuda per poder treballa amb els nostres alumnes a l’aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada