Hidalgo García, Noelia i Frutos Delgado, Carmen. (2010). Uso de las TIC con alumnado con deficiencia auditiva en el aula ordinaria. En Revista Didáctica, Innovación y Multimedoa, núm. 17. Recuperat 26 març 2011, des de http://dim.pangea.org/revistaDIM19/revista19deficienciaauditiva.htm
L’article a comentar tracta de la utilització de les TIC a les aules ordinàries a través de la pissarra digital interactiva, integrant alumnes amb deficiències auditives.
Les escoles volen integrar nous recursos mitjançant la pissarra digital interactiva per tal de que siguin innovadors i afavoreixin l’aprenentatge i l’educació dels seus alumnes. Per tant, volen que tots els alumnes ho puguin fer servir; independentment de si pateixen alguna deficiència o no.
He escollit aquest article perquè m’ha semblat molt interessant, sobretot perquè l’escola integra en les aules ordinàries a alumnes amb deficiència auditiva i intenten que els altres alumnes els acceptin sense cap problema, ja que aquest tipus de carència auditiva no és cap obstacle per a poder assistir a l’escola. A més, els mestres incorporen l’ús de pissarres digitals durant tallers dedicats a les TIC, on els alumnes participen i es relacionen els uns amb els altres. Aquesta pissarra és important perquè els alumnes que pateixen deficiències auditives tenen molt ben desenvolupat el llenguatge visual, on el moviment i les expressions de la cara són molt importants, per tant, les activitats que plantegen tenen un format visual que facilita l’atenció i reproduccions dels alumnes. Un altre aspecte que m’ha agradat, és el grup – la classe es desenvolupa a través de dos sistemes: el de comunicació mitjançant el llenguatge oral i el de signes. Els alumnes intercanvien coneixements (signes) i habilitats (llenguatge de signes), ja que els dos sistemes coexisteixen dintre de l’aula. D’aquesta manera podem dir que els alumnes es van integrant en l’aula ordinària i amb els seus companys al mateix temps.
L’escola proposa diverses activitats amb la pissarra digital interactiva com: donar a l’alumne la possibilitat d’escollir les activitats que vol desenvolupar i la recerca d’informació per Internet. Crec que és un bon sistema per motivar als alumnes, ja que en certa part són ells mateixos els que decideixen què volen aprendre dintre d’uns paràmetres prèviament establerts per la programació.
Per concloure, aquest article és interessant perquè mitjançant les TIC i els nous recursos que hi ha a l’escola, els diferents alumnes tenen la possibilitat de poder interactuar amb els seus iguals d’una manera més motivadora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada